Palvelumuotoilu on parin viime vuoden aikana vakiinnuttanut paikkansa tiiviinä osana yrityksien toimintaa. Sen merkitys myös tulevaisuuden työelämässä korostuu entisestään, ja tästä syystä Takeoffiin osallistuvat nuoret pääsevät tutustumaan palvelumuotoilun periaatteisiin Nordean workshopissa ”Digitalization and Coding”.

– Nordeassa yhteiskuntavastuullisuusstrategian kulmakivet ovat talouslukutaidon ja yrittäjyyden tukeminen. Takeoff, Slushin sivutapahtuma, on meille erinomainen tilaisuus päästä työskentelemään yhdessä nuorten kanssa näiden teemojen toteuttamiseksi. Workshopimme johdattaa osallistujat pohtimaan erilaisia digitaalisia sovelluksia, joissa isossa osassa mukana on maksaminen. Teknologian takana on paljon suunnittelutyötä, jossa asiakaslähtöisyys huomioidaan. Työpajassa luomme tilaa innovaatioille koskien palveluiden ja maksamisen digitalisoitumista, kertovat yhteistyötahomme Nordeasta.

Palvelumuotoilun ydin on, että jo suunnitteluvaiheessa asiakas on kaiken keskiössä. Onnistumista mitataan päivittäin arjen käyttökokemuksissa. Mitä se tarkoittaa käytännössä? Mitä kaikkea on täytynyt ottaa huomioon, ennen kuin koodaajat pääsevät tekemään valmiin appin eli maksamisen sovelluksen asiakasrajapintaan käytettäväksi? Mm. näihin kysymyksiin saanemme vastauksen Takeoffissa!

 

Takeoff järjestetään tänä vuonna 22.11. Slushin yhteydessä Helsingissä. Virittäydy tunnelmaan ja seuraa Takeoffia Instagramissa jo nyt! Bisneskurssien Takeoff-tiimin tavoitat sähköpostiosoitteesta takeoff@tat.fi.