Marraskuussa järjestettävä nuorten bisnestapahtuma Takeoff kokoaa 300 nuorta tutustumaan työ- ja yritysmaailmaan. Tapahtuma järjestetään jo kuudennen kerran yhteistyössä Slushin kanssa ja pidetään ensimmäistä kertaa etäyhteyden avulla.

Uusimmassa TATin Nuorten tulevaisuusraportti -tutkimuksessa jopa kolmannes lukiolaisista ja ammattiin opiskelevista ilmoitti, että voisi toimia yrittäjänä. Nuoret tarvitsevat silti lisää positiivisia ja inspiroivia kokemuksia.

– Meidän on rohkaistava nuoria, että yrittäjyysinto konkretisoituisi myöhemmin oikeaksi yrittäjyydeksi. Se on tärkeää koko Suomen hyvinvoinnin kannalta, painottaa Talous ja nuoret TATin toimitusjohtaja Jenni Järvelä.

Tähän tähtää Takeoff, 15–20-vuotiaille nuorille suunnattu bisnestapahtuma, jonka tarkoitus on kasvattaa nuorten yrittäjyysintoa sekä inspiroida ja antaa eväitä tulevaisuuden työelämään. Talous ja nuoret TAT järjesti tapahtuman ensimmäistä kertaa vuonna 2015, jotta toisella asteella opiskelevat nuoret saisivat enemmän haluamiansa kokemuksia yrittäjyydestä ja työelämästä.

 

Start up -henkeä uudistuneessa tapahtumassa

Takeoffin tämän vuoden teemoja ovat erityisesti muuttuvan maailman tarjoamat haasteet ja mahdollisuudet, verkon yli tapahtuva vuorovaikutus sekä vastuullisuus. Ainutlaatuista yrittäjyysnäkökulmaa tapahtumaan tuo jälleen jo alusta asti mukana ollut yhteistyökumppanimme Slush:

– Slush perustettiin vuonna 2008 muuttamaan asenteita yrittäjyyttä kohtaan. Poikkeusajoista huolimatta nuorten yrittäjyyshaaveiden tukeminen ja inspiraation tuominen on Slushille edelleen keskeinen tavoite. Takeoff on mahtava konsepti nuorille, jotka kaipaavat lisää työkaluja matkallaan yrittäjyyteen. Nuorissa on potentiaalia kasvaa maailmaa muuttaviksi startup-yrittäjiksi, ja meille on äärettömän tärkeää olla mukana tämän potentiaalin muuttamisessa todellisuudeksi, sanoo Slushin toimitusjohtaja Miika Huttunen.

Tänä vuonna Takeoff on yhden aamupäivän pituinen, tiivis etätapahtuma, joka rohkaisee nuoria tavoittelemaan urahaaveitaan. Nuoret pääsevät tuttuun tapaan kuulemaan yritysmaailman konkareiden puheenvuoroja sekä ratkomaan ongelmia yrityskumppaneiden, kuten Lidlin ja Nordean, vetämissä työskentelypajoissa. Puhujina on myös edellisvuosien tapaan suomalaisia ja kansainvälisiä vieraita bisnesmaailman huipulta.

 

Takeoff järjestetään perjantaina 20.11. puolen päivän mittaisena etätapahtumana. Julkaisemme tarkemman aikataulun syyskuussa, ja ilmoittautuminen tapahtumaan aukeaa lokakuussa. Seuraa siis uutisointiamme!