Ensi viikolla se koittaa, nimittäin Takeoff! Kuten kerroimme jo aiemmin, tapahtuman teemana on tänä vuonna piilotettu osaaminen. Kumppanimme UPM:n järjestämässä workshopissa yhtiön edustajat kertovat konkreettisen esimerkin osaamisesta, joka ei kaikessa laajuudessaan välttämättä aina ensimmäisenä näy ulospäin: monipuolinen ja monialainen kansainvälinen yhteistyö sidosryhmien kanssa ja UPMläisten kesken on yksi yhtiön menestystekijöistä.

Yksi esimerkki UPM:n kansainvälisestä yhteistyöstä on yhtiön Bioforce-harjoitteluohjelma, jossa voi kehittää omaa erityisosaamistaan sekä haastaa itsensä työskentelemällä osana kansainvälistä työyhteisöä ulkomailla. Harjoittelujaksolla nuoret tekijät asettuvat toiseen maahan ja kulttuuriin muutaman kuukauden ajaksi osaksi paikallista työyhteisöä. Kotiin palatessa harjoittelija on kerryttänyt uusia taitoja ja uutta näkökulmaa sekä ystävystynyt uusien ihmisten kanssa.

Kansainvälisen harjoitteluohjelmansa innoittamana UPM haluaa nyt haastaa Takeoff-tapahtumaan osallistuvia opiskelijoita miettimään, millaisia yhteistyötaitoja ja toimintamalleja kansainvälinen tiimityö edellyttää, millaisia haasteita tiimit kohtaavat ja miten niistä selvitään. Aihe on tärkeä, sillä monet nuoret pohtivat opiskelua tai työskentelyä toisessa maassa ja kulttuurissa.

UPM on myös samoilla linjoilla muiden workshop-pitäjien kanssa siitä, että Takeoffissa nuoret oppivat yrityksiltä ja yritykset nuorilta:

Teemme laajaa yhteistyötä Taloudellinen tiedotustoimisto TATin kanssa, koska näemme yhteistyön vahvana linkkinä lasten ja nuorten sekä UPM:n välillä. Meille Takeoff-tapahtuma antaa uusia näkökulmia. Kuulemme, mitä asioita nuoret arvostavat, mistä he haaveilevat ja mitä he odottavat työelämältä ja yrityksiltä. Tekemällä yhdessä tutustumme tulevaisuuden tekijöihin ja heidän maailmaansa. Me taas haluamme antaa nuorille mahdollisuuksia hankkia kaupallista osaamista sekä lisätä elinkeinoelämän tuntemusta. Yhteistyössä nuorilla on mahdollisuus myös oppia sellaisia työelämätaitoja, joilla he menestyvät globaalissa toimintaympäristössä. Yhteistyössämme molemmat osapuolet ovat ehdottomasti voittajia, kertovat UPM:n edustajat Takeoffin lähestyessä.

Takeoff (ent. Slush Youth) järjestetään tänä vuonna 5.12. Slushin yhteydessä Helsingissä.

Lue lisää UPM:stä

Takeoff Facebookissa

Takeoff Instagramissa

Lue myös: